خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

حضور مهمانان غریبه در سفره هفت سین به جای ماهی قرمز!

  • کد خبر: ۱۰۰۶۲۹
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
حضور مهمانان غریبه در سفره هفت سین به جای ماهی قرمز!
اگر بر خلاف سنت نوروزی، ماهی قرمز جایش را سر سفره هفت‌سین باز کرده بود، حالا مار و سمندر و لاک‌پشت هم آرام آرام سر سفره هفت‌سین برخی ایرانی‌ها نشسته‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سال‌های سال است که ماهی قرمز یکی از ملزومات سفره هفت سین است و بسیاری از مردم اصلا سفره هفت سین بدون ماهی قرمز را قبول ندارند. اما از چند سال پیش که مسئله محیط زیست برای مردم اهمیت بیشتری پیدا کرد و فعالان این حوزه درباره خطراتی که خرید ماهی قرمز می‌تواند برای محیط زیست داشته باشد صحبت کردند، عده‌ای سودجو به فکر جایگزینی برای آن افتادند؛ البته خیلی از مردم هنوز هم ماهی قرمز می‌خرند، اما حالا چندسالی است که پای مهمانان غریبه‌ای مانند مار و سمندر و لاک پشت هم به سفره هفت سین باز شده است.

داستان فروش این گونه‌های جانوری از سال‌های گذشته همواره مطرح بوده است؛ به عنوان مثال محمدحسین بازگیر، رئیس اداره محیط زیست تهران، اسفند ۱۳۹۶، با اشاره به احتمال فروش گونه‌های جانوری در بازار گفته بود: گشت‌هایی در بازار برای کنترل فروش گونه‌های جانوری برپا می‌شود؛ چون خریدوفروش انواع آبزیان، مارماهی، لاک پشت و سمندر لرستان بدون مجوز و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع است و با فروشنده و خریدار برخورد قانونی خواهد شد.

شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، نیز اسفند سال گذشته درباره خریدوفروش حیوانات و گیاهان در آستانه نوروز گفته بود: «یگان حفاظت محیط زیست در راستای مقابله با این امر، بخشنامه کرده است تا با هرگونه خریدوفروش گونه‌های حیات وحش برخورد شود. همچنین دفتر حیات وحش به همه استان‌ها ابلاغ کرده است که با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد کنند، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست با این رفتار برخورد می‌کند و علاوه بر جریمه متخلفان، این افراد به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.»

باوجود اظهارنظر و خط ونشان‌های مسئولان محیط زیست، عده‌ای معتقدند که متاسفانه این سازمان در زمینه خریدوفروش گونه‌های ممنوع شده فقط به اطلاعیه و هشدار بسنده کرده است و نظارت میدانی در این حوزه صورت نمی‌گیرد؛ زیرا بار‌ها محیط زیست از ممنوعیت خریدوفروش گونه‌های گیاهی وحشی و جانوری نظیر مار آبی، لاک پشت، سمندر لرستانی، سنجاب و لاله واژگون خبر داده است.

گویا خریدوفروش این گونه‌ها هنوز هم مرسوم است و باتوجه به نزدیک شدن عید نوروز، فروش آن‌ها بیشتر هم شده است، تاجایی که تعدادی از کاربران در فضای مجازی با انتشار تصاویری، از فروش مار آبی درکنار ماهی قرمز خبر داده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->